Thursday, October 23, 2008

MAKAN BANYAK

hari ni aku makan byk!!

dalam masa 4jam, aku tibai 2 pinggan nasi dowhh!

1) nasi lauk ayam tomato yg banyak giler minyak (umi cakap penjual tu bagitahu itu adalah nasi paprik,abah dan aku menafikannya!apa punya peniaga la)

2) nasi lauk² yg dimasak oleh aku..apa dia??ayam goreng halia berkicap dan sup carrot.banyak kan.sume berasaskan ayam.heh~ makin gemuk la aku.

MORAL:

i) kalo nk berniaga tu,kena la tahu apa yg dijual.jangan kelentong orang kerana mahu untung.pembeli akan tahu juga apabila nk makan.
p/s-lancang nye mulut aku,ntah² penjual tu mmg tersilap..takpe, ampun diminta.aku tak marah pon.asalkan perut kenyang.tapi next time,jangan buat lagi ye penjual² semua :))

ii) makan banyak takpe,tapi berkadaran sedikit.pilihlah yg berkhasiat.ade zat² tertentu.protien, karbohidrat,serat.asal lengkap semua.
p/s-wah sedap nasihat org..aku ikut ke??eh ikut pe,siap ada desert tu.

2 comments:

Anonymous said...

so bape weight skrg?
huhu..

peNduKa LarA said...

hahaha...
mane leh gtau beb