Thursday, February 5, 2009

Kereta

Proud to be myself!! Lalalaa~

Akhirnya aku berjaya drive kereta "lama" abang aku. Maklumlah kereta Malaysia pertama, korang pasti tau punya kan..

Introduction

Kereta tu abang pakai waktu dia belajar kat Johor,bapak aku belikan. Bila dah keje ni,dia amik kereta bapak aku si "mata berlian",Honda Accord. Alkisahnya, bapak aku asyik biarkan je si "mata berlian" tu lepak kat garage dan hanya panaskan enjin je, sebabnya..sebabnya adalah si "mata berlian" dan si Wira ada pesaing baru iaitu keta yang sesuai dipandu dlm bandar, si sparkle grey,Honda City.

Dengan adanya si City ni,maka telah 3 jenis Honda-lah pernah dinaiki oleh family aku. Maklum je lah,bapak aku ni minat kereta Honda. Kononnya si City tu mak aku yang beli,tapi disebabkan ada masalah teknikal yang tak dapat dielakkan,umi aku masih guna si Wira yang sudah genap 13tahun umur nya. Tingkatan 1 tuuu...~

Content

Owh,tersasar sudah..!Isi nya adalah aku proud ngan diri aku sbb berjaya drive kereta tu.Mana tak nya,sebatu jauh sana boleh dengar deruman ekzos kereta tu..malu pon ada. Perempuan ayu naik kereta ekzos bising, confirm orang pandang..hak hak hak..ayu ke?!

Citernya aku kena amik adik kat skolah Naim Lilbanat, jadi si Wira umi aku pakai. Si City bapak aku bawak g kem PLKN. Nak tak nak, kena la aku "gohek" kereta tempatan pertama di Malaysia tu. Nak bgtau tu la,sebelum ni aku tak penah drive kereta tu. Hari ni genap 5 hari aku drive ulang alik g amik adik aku dengan berisi kan petrol RM20..Ngam2 tank hari ni dah naik merah.

Conclusion

Selagi boleh drive kereta, amik peluang tuk drive pelbagai jenis kereta tanpa mengira yang baru atau yang lama. Manual atau Automatic

No comments: