Saturday, February 14, 2009

Scarlett

Scarlett.. The longest movie I've ever seen!!

Six hours non-stop spent with my umi in front of the tv to watch this catchy movie. It was broadcasted by Hallmark Channel(astro 702) at 10am-430pm. Huh..~ It is quarter of a day! Quite waste a time. Hahaha.. Actually this movie(1994) was adapted by a novel named Scarlett written in 1991 by Alexandra Ripley and it also a sequel to Margaret Mitchell's, Gone with the Wind. It starred Joanne Whalley as Scarlett O'Hara, Timothy Dalton as Rhett Butler.


-Early edition cover-

Eh, mentang² cerita orang putih,cakap English plak saya ni *jumpp*. Ok back to norm. Saya sebenarnya memang suka wayang gambar(movie..hee) tersiar kat tv ni. Lebih² lagi cerita dulu². Macam cerita bangsawan gitu. Bukan apa saya rasa amazing and excited sangat tengok baju² mereka. Kini mana ada orang pakai baju camtu lagi. Siap pakai baju tak cukup kain tu..*oppss* Bangsawan diorang dulu kemain lagi pakai dress hingga sapu lantai. Serettttt...


-English dress, 1757-

Baju camni lah yang saya suka sangat. Ada sape² nak tolong belikan? Hee.. Selain tu,view dalam cerita ni cantik sangat. Fantastic!. Tasik, bangunan lama. Cerita ni sepenuhnya berkisar pada tahun 18++. So, transport mereka tentu lah tunggangan kuda. Suka².

Hohoho..kat sini saya taknak lah cerita tentang Scarlett ni, you all boleh lah baca sendiri kat web diorang.. Miniseries and novel. Sorry.

No comments: