Friday, November 14, 2008

SK Seri Kota ver. 2.0


Semangat aku berkobar-kobar nk ke skolah lama aku SK Seri Kota..Selain bagi moral support kat Ana yang amik result dia,alang2 tu aku rebut peluang tuk round sekeliling sekolah lama aku itu.


Dari sudut tepi


Dari depan - bangunan utama


Sesungguhnya sangat banyak kenangan dulu2.
Memang sudah berubah keadaan sekolah.
Bangunan berubah dan semakin tinggi.
Aku rasakan persekitaran sekolah semakin sempit.
Atau aku yang membesar? :))


hohohoho~ i miss damn much this classroom..! 10years i left behind memories here :((
em 6BERSIH..aku berada di kelas yang kedua. Nama pun B kan. Aku takda la pandai mana pun. Tapi syukur, aku antara 5 orang yang dapat 4A dlm UPSR'98 dalam kelas B ni. ;P


when my frens n i felt hungry..here we taken our meals!CANTEEN..i still remember how i make an order with my loud voice!!hahahaha..u should ask my besfren..farhanan!hakhakhak..till now she remember!!"mokcik,nok air oghen supik..!!" grrr~ oghen=oren..why i spelled oghen?coz dulu2 aku ni seorang yang pelat sebut R..!!u should try it!can??funny lorh.. :D


Teratak Warisan..Kalo dulu2 zaman aku, tempat ni dikenali sebagai taman buku mungkin sebab sekolah aku memperkenalkan tabiat membaca buku dan buku ditangan..siap ada lagu tu.."Buku DiBawa,Buku DiTangan" ntah apa lagi..hehehe..


tapi sekarang dah bertukar.Quite okay la teratak warisan ni dicipta,tidaklah budak2 zaman sekarang taklupa akan warisannya sendiri.


haa..tempat ni aku taktahu pon bila ditubuhkan..PRA SEKOLAH. Siap ada nursery. Ni bahagian belakang bangunan utama tadi. Dulu tempat ni bangunan tuk murid-murid darjah3 tak silap aku. Tapi semuanya dah bertukar..sekarang kelas darjah 1 hingga 4 di bangunan baru, 4tingkat!

Fuh sib baek zaman aku takda bangunan ni. Sayangnya gambar takda.
Kesian budak2 nak panjat bangunan tinggi2. Dahla ngan beg berat2. Loyot sampai bawah punggung pulak tu. Pasti ada kes budak2 jatuh ke belakang waktu naik tangga. KONFEM!

Yang pasti aku rasa bangunan dibuat tinggi2 sebabnye kekurangan ruang. Sekolah yang sempit.


Ni bangunan sekolah yang berjiran ngan sekolah lama aku. Ramai yang confuse kalo tak kenal sekolah kitorg ni sebab namanya lebih kurang.. Sekolah aku ada SERI, sekolah diorang TAKDA seri. Senang citer,dulu2 kitorg panggil sekolah sebelah ni SEKOLAH MELAYU dan yang kitorg SEKOLAH INGGERIS.. Sebab apa, zaman perang dulu sekolah kitorg digunakan untuk murid-murid yang mempunyai pemahaman yang berbeza iaitu pro-inggeris. iskh ye ke tidak aku cakap ni..tapi camtu lah kitorang dulu2 bezakan 2 buah sekolah ini.

p/s-just nak share je..haa korang yang budak batch '98 yang bace post aku ni diminta tgglkan komen eh.TQ..eh,org lain pon boleh je nk komen skali..lagi lah dialukan2..selamat~


2 comments:

adLYNNa's said...

'buku di tangan'

im one of da choir members...
dop igt dos gane lagu dio eh...
ngeh3

peNduKa LarA said...

hahah..iyo ko?
tok tahu pon.mesti cikgu amir hok pilih deh..erm